Sunday, July 31, 2011

Harapan Ramadhan..

Ahlan wasahlan ya Ramadhan...akhirnya kita berjumpa lg..bulan yg sebelum nie aku dah lalui dgn kawan2 satu sekolah aku..tp sekarang dah berbeza,sbb aku dah tak sekolah,dah dewasa sekarang.dah matured sikit kot.tp aku rasa amal ibadah aku masih belom cukup sempurna...dua tiga hari ni mcm2 masalah dtg menghimpit aku..even org rasa masalah aku nie x serumit org lain,tp aku tetap rasa peritnya yg aku rasakan sekarang...but its over...aku dah maafkan kau..dan kau dah pun maafkan aku..


Doa malaikat Jibril"Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad,jika sebelum masuk bulan ramadhan dia tak melakukan hal2 berikut:
  • tak memohon maaf terlebih dahulu kpd org tua nya(jika masih ada)
  • tak bermaaf maafan terlebih dahulu sesama suami isteri.
  • tak bermaafan terlebih dahulu dgn org2 yg sekitar atau dekat dgn nya.
Maka Rasulullah pun mengatakan Amin3x sebanyak tiga kali..That's mean tak semestinya kena tunggu raya dulu baru nk salam salam mintak maaf..thats why dgn apa yg jadi kt aku dua tiga hari ni aku dah lupakan.walaupun hati aku sakit tp aku dah  maafkan kau..aku tak nk ramadhan aku kali nie sia2...dan aku nk mntak maaf sgt2 ngan kau...
syahdu je bila dgr lagu raihan nie kan:


0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA