Tuesday, January 31, 2012

Watch your languange!

Aduhhh! susah sangat nak jaga lidah nie. Sangat beban? sebab mulut badan binasa. Jihad. Jihad nafsu. Jihad nafsu dari mulut ni kerja nya nak mengata dan mengumpat orang je.


Assalamualaikum, heyyo my readers!





Pinjam hati jap? kita pikir kejap, 2-3 minit je.. Macam mana kita nak reduce kan dosa2 kita sebagai seorang wanita. Ingat peristiwa di mana Nabi Muhammad s.a.w di Isra'kan di langit? wanita-wanita yg menerima pembalasan atas perbuatan mereka?


 Tak tahu lah kenapa, kadang mulut ni susah kita nak jaga. Lagi susah jaga percakapan dari menjaga seorang anak kecil. WHYYY???? perasan tak dalam percakapan seharian kita mesti, akan ada terselit sikit terngumpat orang, tak kisah lah sape2..tak senang dgn orang tu, hah..jadilah topik umpatan kita kan?


Aku lalui semua benda ni. Nak kata aku ni baik, memang lah jauh panggang dari api. Agak-agaknya dah bnyak aib orang yg aku dah sebarkan dalam sedar dan tak sedar. Malu tak ngaku semua ni? mestilah malu..tapi kita ni siapa lah?




Setan kiri kanan depan belakang, asyik buat benda lagha je..hitam legam abis hati. Zikrullah  agaknya bila takut hantu dtg je baru berbutir kat bibir, kalau tak? harammm..nak ingat tuhan kan? Manusia..memang mudah lupa. Lupa pada yg memberi nikmat dan rezeki pada diri mereka sendiri.


Try..try..nak jaga lidah ni. Kalau rasa nak marah je, bnyakkan Istighfar. Then, pejam mata 2 saat tenangkan diri dari nak mengeluarkan kata-kata tak sepatutnya.InsyaAllah..aku boleh! aku boleh! anda semua pun boleh cuba.ok bai!

4 comments:

  1. skrg kalau rasa nak marah .. sy lebih banyak mendiamkan diri ..

    ReplyDelete
  2. dya pun nk try jaga lidah ni.. aku boleh !!

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA