Sunday, March 25, 2012

Sekadar khayalan saje.

Assalamualaikum...

Haram menjadikan wanita kekasih jika anda tiada niat untuk menikahinya-ustaz azhar idrus-
 " cinta itu buta " . Maka dengan word yg sangat famous amous nie aku bangkit dari tido untuk menaip dan menceritakan bagaimana cinta itu menjadi buta, terus gelap tak nampak hape-hape.

Bilamana tangan aku mengetip papan keyboard ni, dan share pasal isu LOVE IS CINTA ni, orang akan melabel aku sebagai " budak separa matang yg tak tahu hape-hape pasal cinta. Ya, mungkin itu betul.

Tapi umor aku dah sampai dua dekad, jadi aku tak sia-siakan hidup sekeliling aku tanpa mengambil kiri kanan pengalaman dari kalangan yg terdekat sama aku. Bagaimana manusia kadang-kadang menjadi hamba kepada cinta?


Aku fokuskan untuk semua laki dan pempuan. Bercinta itu tak salah, yang menjadi salah bila anda melakukan perkara yang dilarang Allah dalam pergaulan anda. Ya, bercinta tu salah bila lafaz akad nikah belom lagi terkeluar dari halkum boyfie anda.


Mencintai dan dicintai itu lumrah! nak-nak kita pempuan ni kan? perempuan memang lemah bila terdengar kata-kata manis dari lelaki. Sebab kita perempuan berjiwa lembut dan halus. Nak salahkan wanita sepenuhnya jugak pun tak boleh bila hal-hal anak luar nikah ni berlaku. Dah sampai ke tahap tu plak aku masukkan. Stoopp!


Bertudung tapi berpegangan tangan, bertudung tapi berpelukkan, bertudung tapi bercumbuan. Aku sarankan cabut saja alas atas kepala anda tu jika tudung yang anda pakai tu langsung tak menggambarkan anda seorang wanita muslimah. Sebab bila perkara macam ni jadilah orang akan label islam itu tak indah. Sebab anda,yang aku nyatakan kat atas tadi.


Suka bila ada yang memuji kecantikkan kita, yelah.lelaki mana tak puji awek's sendiri kan? kalau tak, tak de kemanisan lah dalam perhubungan couple tu? yedakk?pujian tu lah buat kita dalam dunia khayalan percintaan nie. Nak-nak satan dah jadi perencah dalam masakan bak AJINOMOTO, melazatkan makanan.
Boleh pandang-pandang,jangan pegang-pegang duduk renggang-renggang bertambah sayang biar malu-malu biar segan-segan kerna malu itu perisai orang beriman.

Yeayh! kita sambung cerita, kalau kamu berdua, aku yang ketiga,aku penambah perasa akulah pendarab nafsu serakah, hai teruna bikin perangai selamba hati si dara kata tak apa,berani buat terima padah kalau tak sedia ucap syahadah.
for the last:

boleh pandang-pandang, boleh pegang-pegang,duduk rapat-rapat nanti confirm dapat.jangan malu-jangan segan-segan..(sambil satan gelak jahat hahahahaha! akhirnya aku dapat jatuhkan kesucian islam)

Rasa bersyukur tak satan dah gelakkan kita macam tu? Dan rasa segan tak tuhan dah kasi nikmat hidup dapat lahir dari rahim ibu korang yang suci, tapi korang buat keja kotor? cuba pikir..malu tak? ke tak malu? kalau tak malu juga, mungkin pintu hati nak terima kebaikkan dah terkunci rapat.

Pergi balik cari kunci tu dengan Allah s.wt.. mintak bukakan hati kita balik yg mungkin kita tak sedar rupa-rupanya dah bnyak titik2 hitam yg tertampung kat atas tu.

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA