Sunday, April 15, 2012

" Hujan dan Nostalgia "

Assalamualaikum...

Bumi Kuantan hujan,dan aku berpura-pura seperti lakonan dalam TV, bila hujan ada yang rindu. Bila hujan, kekasih tolong payungkan,bila hujan ingat nostalgia lama. Alaa, konon-konon P.Ramlee arr nie..mungkin memori lebih elegant pada zaman kegemilangan Aaaron aziz menang ABPBH..ehh...bodoh nya intro entri aku nie...memori vs nostalgia..

Ok..ini part serius!! betul saat ni aku rindukan sangat-sangat zaman aku comot pegi sekolah dulu. Rindu sangat kat hostel buruk, tapi bagi aku indah sebab di sisi aku semua indah masa tu..Aku belaja hidup tanpa mak abah, aku nangis nak balik, nak pindah..aku tak tahan duk ostel..serius! aku mencik...

Tapi tak lama, aku punya membe seperjuangan yang mendermakan air mata untuk tatapan pipi kiri dan kanan..Aku punya membe tapi lebih suka aku bahasakan SAHABAT DUNIA AKHIRAT,kenapa ya?

Bumbung berteduh kami sama,nasi hari-hari kami telan masuk perut sama..dan yang terbaik mangsa umpatan kami pun orang yang sama. Ngeh..ngeh...sape? sape? itu dia Kok.Na..warden kecintaan abad itu..apa salah nya Kok.Na nie pun aku tak tau..nama dia je yang popular kat mulut kami.

Bila lapar, kongsi makanan ramai-ramai, walau nasi depan mata hanya layak untuk di makan sorang-sorang dalam lemari,tapi dengan ada nya sifat Penyanyang dalam diri kami, rela di makan untuk lima hingga nam orang...Susah nak capai balik nostalgia nie..Ikatan kuat sebab kami saling memahami, nak kata tak pernah bercakaran muka itu tipu lah, harus ade..baru rasa asam garam bersahabat kan? Hikhikhik...






Zaman sekolah paling indah, percayalah kata-kata aku :)



Rindu wei kat korang..perangai korang pelik dari yang lain..sebab kita? UNIK.....!!! muuuahhhhhh...............

2 comments:

  1. btl tu..zaman sekolah yang paling seronok.. rindu zaman persekolahan

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA