Sunday, July 22, 2012

" Benda Baru "

Assalamualaikum...


Dan aku menaip di atas katil kolej skang, ya..ya..saya kembali KPMIM *lambai lambai tangan miss world*


Maka bermulalah santapan berbuka saya hari hari dengan makanan cafe *nyum nyum enak nya, ok ni tipu !*



Kalau sebelum ni dah terbiasa berbuka dengan Anna, Imah dan Adda. Skang tak dah kan ? bilik dah lain. Jadi aku kena biasakan diri, itu pasti. Skang aku, Imah,Wawa ngan Lina plak..roomates baru, kenal kan. Tapi sorry, gamba mereka tiada. Hewhewhew :)

Macam aku cakap sebelom ni, semua dah berubah kan ? bila aku ingat ingat imbas balik sebenarnya apa yang jadi kat hidup ni, tak suka mana pun kalau dah nama nya kita kena hadap, maka hadaplah kalian.

Pasti ada hikmah kan ? jujur, aku tak boleh nak go on lagi ngan roomates baru, Lina ngan Wawa, bukan tak kenal langsung ngan diaorang ni cuma nya tak seakrab Anna ngan Adda. Tapi, aku cuba.

Diaorang pun OK sebenarnya. Rajin study jugak, hehehe yang penting solat terjaga..sebab aku memerlukan teman seperti tu..

Bila kita tak rapat ngan seseorang, then tetiba kena duk sebilik..seharusnya anda perlu membiasakan diri like me now. Nice try !

Cam budak sebelah bilik aku, tengok diaorang tak rapat kot..dan macam tak leh nak go on je masing masing, bese lah manusia ada perangai nya masing masing. Tapi masa berbuka tadi kan kan kan ? aku tengok diaorang berbuka sama sama..empat mpat sekali. suka i tengok..ni jujur yang ku rasa..

Dan, macam aku kata..tak suka mana pun kita kalu kena hadap, maka kena hadap jugak lah. Ada baik nya..cayalah ;P

Mungkin masa ni lah kita akan nampak semua benda baru dalam hidup. Dalam berteman dan berkawan. Ikhlas jujur..jangan nak jadi monyet sumbang lah kalu korang rasa hidup kalu tak de teman pun tak pe.. Aku ? tak boleh kalau tiada yang nama nya SAHABAT di sisi..

Hai, jom kawan ? saya budak baik, booooo! Makin tua aku, makin banyak aku belajar dalam hidup ni. Moga ia mematangkan aku. Tau, sekali orang pandang aku cam budak umo duablas tahun..tapi luaran. Dalaman ? kena kenal dulu, baru tau..hehehehe...

1 comments:

  1. teringat masa bljar kt u dulu. bukak puasa dgn rumate.hukhuk

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA