Sunday, October 7, 2012

Perasaan seperti apa ?

Assalamualaikum.

Tidur..sentap. Hati tak sedap. Kenapa mata tak boleh pejam. Paksa, hampa..tak jadi apa. Barangkali memikirkan quiz akaun jumaat lepas. Aku jawab ikut suka, atau jari aku yang tulis ikut suka. Malam sebelum nya, pulun study semua, sambung plak sejam sebelum quiz, tapi jawapan yang dijawab tak segah macam yang aku study malam tadi.

Fikir sejenak, ohh..mungkin ini jawapan, kenapa semua jadi kalut.

1. Aku banyak mengeluh !

2. Aku banyak bergelak tawa-ketawa matikan hati !

3. Aku banyak memikirkan perkara sia sia !

4. Aku ajar kawan tak IKHLAS kot.

Empat perkara di atas hanya terbayang dalam minda sekarang, mana perubahan? Perubahan memerlukan kesabaran. Kesabaran separuh dari iman. Iman kukuh,dekat dan sentiasa dekat dengan tuhan. Janji Allah itu pasti.

Jiwa minta hentikan semua mainan emosi, aku tak larat nak tanggung. Aku penat. Dimana silap nya lagi ya? cari..cari..cari..muhasabah diri :') Istighfar.

Aku yang silap pilih jalan, sedangkan Allah sudah atur yang terbaik.
Perasaan seperti apakah ini ?

.......................masih berfikir.......................

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA