Wednesday, December 5, 2012

Sumpahan tidur

Hobi mak selama aku bercuti semester ni, bebelan tanpa henti dan boikot dari anak dara dia. Tabiat aku sejak dahulu kala, asal cuti sem pukul 2-3 pagi "alaaa, malam masih muda" Bengap ke apa manusia jenis ni? Haha..Okayy, malam masih muda aku, bukan aku habiskan masa bersosial tahap gilavavi macam terkinja kinja kat club malam tu. Brrrr =,=

Anak dara siapa yang bangun awal pagi, Comment sini, mak aku berminat buat menantu.Ngehh..ngehh (ini, aku tipu). Buat macam abang aku tak laku pulak. No..No..No..
Manusia lain kata aku untung badan, makan banyak tido banyak, tapi badan tak naik..Yaa..yaa aku untung di situ. Siapa tahu dalam diam aku berpenyakit.So, kalian diam.. Haahhh, saspen...hehehehe :)

Tido lambat, bangun lambat, sambung tido pulak petang. Dasar enggak tau diuntung apa? Bagi hidup nak tido je kejanya macam dah tak nak bangun bangun..
Harus berubah, sebelum otak aku makin mereng..banyak effect buruk sebenarnya :(

Yang aku tahu, bila aku buat keja tak berpaedah ni (Tidur tu ibadah, tapi kalau dah berlebihan, lagak macam kau dah tak sabar nak mati, Hehe) otak aku tak berfungsi secara waras. Bukan sewel. Tapi aku rasa macam ehh, asal orang lain cepat pick up, aku punya otak loading lama sangat baru nak pick up? hahhh camtu. Otak dah tersumbat. !__!

Ni aku tak tipu. Kisah benar ni. Satu hari tu kan aku tido petang sampai tak sedar diri. Dah la hujan memang tak reti bahasa malaysia kalau orang dah cakap tido petang boleh buat kau jadi gila. Sekali aku bangun tengok jam dah pukul 7 lebih, sentak mak jemah " Aku dah lambat nak pi class ni, macam gila ahh kelam kabut tu. Sumpah kelam kabut. Lama...... lama...lama...aku pun sedar, masa tu bukan pagi tapi maghrib. Hahh...padan muka ekau! tidor lagi petang kang dah jadi gila sekejap. Haha :)

Kalau nak rasa jadi gila jap, boleh ahh try tido mati sampai ke maghrib eh. Tau lah rasa dia camne..ngeee~

Kalau nak jadi manusia normal, bawak bawaklah badan tu pegi jogging ke petang petang, baru otak cergas badan sihat. Badan ramping, jauhi obesiti. Utamakan kesihatan :)
Dah boleh jadi pakar kesihatan dah aku ni. Ok bai !







1 comments:

  1. hahaha, aku pon spesis yg sama jugak mcm kau, tidur lmbat, bangun pon lambt, sgt bahagia..lepas lunch, dekat jam 2, 3 petang tu dh mate ngantuk semula, haha dan tidur lagi, ish3...untung juga sbb aku pon maintain slim even makan tido, makan tido :p...
    tp bila dh kerja ni, memang aku rase rutin aku berubah dan semakin sihat, chewah :p

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA