Wednesday, November 2, 2011

Ape yang aku belajar dari hari ni ???

Assalamualaikum...






Sharing is caring...ishh..tiba tiba pulak..lumrah yer dalam kehidupan dalam menuntut ilmu tu ade kesusahan dan kesenangan nya..berat jugak kadang kadang pikir..hari ni dapat tahu markah TEST 3 untuk subjek STASTISTIC..serius ! aku kuciwa..mula mula rase nak berciciran jugak air mata tapi bila ingat balik kata2 madam aku tu..???


"Ade sorang student ni selalu failed dalam test, tapi bila final exam dia melangkah dengan penuh ilmu di dada.lastly dia dapat B"...
Maybe B ? is not enough untuk setengah orang tapi bila mengingatkan student tu selalu failed dalam test, B is a great job...see ??
Menangis untuk satu kegagalan tu boleh, tapi menangislah dengan bangkitnya satu perasaan yang....


"Orang lain belaja sama macam aku jugak, mugkin gagal nya aku, aku tak tumpu perhatian yg sepenuhnya, bila belaja aku berangan benda yg indah2, tanpa usaha, angan2 indah tu tak kan wujud dalam kamus hidup"

Dan kadang aku terpikir Allah tu sayang pada kita.. tak selalu dia bagi kesenangan dan kemudahan dalam hidup kita, kenapa?
Manusia mudah lupa akan nikmatNya..sebab tu kadang2 kita diuji, kita gagal dalam hidup, kita gagal dalam exam, Mase tu kita akan dekat dengan Allah..nak mintak pertolongan sape lagi? sebab..kepandaian dan kecerdikan yg kita milikki sekarang milik Allah..


Allah yang bagi pinjam semua tu..kita hanya berusaha dan tawakkal..bila2 masa Allah boleh tarik balik..pengakuan 24jam : aku rase air mata yg keluar selama aku failed satu air mata yg sia2..aku mintak petunjuk dari Dia..tapi aku lupa 1...aku lupa untuk mencuba, aku lupa untuk usaha lebih..tahu nak menangis menyesal kejap jer...lepas tu tak de dah..




P/S: Entri hari ni berjeler jalur panjang nya..maaf..sekadar perkongsian..terima kasih krn sudi menatap penulisan sy hari ni...muaahh...








 

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA