Thursday, March 29, 2012

" Rambut kita ada api lah "

Assalamualaikum...

" Ramai sungguh wanita yang cantik di mata zahir lelaki,Namun tidak ramai yang cantik di mata hati ".

Ini diari perkongsian aku, jadi aku lebih prefer untuk bercerita apa yg aku rasa di sini dr fb. Maka nya, tak de lah yang ramai tekan LIKE status kita yang jiwang dan yang entah hape-hape tapi nak jugak menaip status kat fb tu.

Sebelom tu, dengar dulu apa aku nak bagitahu nie: aku bukan yang bijak berkata-kata bilamana aku buat bajet nak nasihat orang. aku bukan alim ulama' untuk menampakkan segala tindakan aku nampak sempurna di mata semua orang. Aku bukan semua tu..


Cuma nya, di sini aku nak bagitahu..aku benci tengok orang yang ada ilmu agama tetapi sikit tak amalkan dalam hidup. Ya..aku sangat benci. Susah sangat ke nak jaga rambut dan body dari pandangan lelaki di luar sana tu?


Mak ajar kecik-kecik, tutup aurat nanti masuk api neraka rambut kena bakar. Tapi bila dah besar mungkin jadi macam ni agak nya " mak tipu je tu rambut kena bakar, rambut tu kan mahkota, jadi harus tunjukkan dan bangga dengan rambut ku yg ibarat mahkota ni kat seluruh kawan dekat fb tu. Ehhh..tak tahu ke rambut atas kepala awak tu berkutu? kutu memang suka datang kat tempat kotor dan terbiar nie.


Jadi jalan mudah je, buat pun dapat pahala sebab wajib,bila tak buat sia-sia dapat dosa sambil garu-garu kepala sebab kutu bersawang kat situ..Euuuuuwwwwww!!!! Tolong la sayang wahai muslimah. Kita ni dulu-dulu orang tak nak hidup2 tau bila dilahirkan.


Disebabkan nabi kita, Wanita ni di angkat darjat ketinggiannya.. tak bersyukur ke? taat perintah Allah, ikut suruhan nabi suruh jaga aib sendiri pun susah ke?bukan untuk orang lain pun, untuk kita-kita je. Tak pun supaya Abah kita tak kena soal dalam kubur kenapa tak suruh anak tutup aurat dulu? awak boleh tolong jawabkan nanti ke camgeni :


Ehh, suka hati aku la, rambut aku beRENBONDING mahal-mahal kot, kubur pun lain-lain, dosa aku pun kau tak tanggung,alaah.jeles la teww rambut kita lawa.


Hakikat nya macam tu la: bila ada yg menegur dia kata jangan jaga tepi kain aku boleh tak? kau, kau, aku, aku...tak pun dia cakap kita jelez ngan dia. Haah..memang kita jeles pun ngan awak..Ehhh, sory sikit, nak tanya nie, ada ke manusia berakal yang jeles tengok orang yang kena bakar rambut dia nanti kat neraka? ce jawab jap.orang yang berani melanggar perintah tuhan tu?


Ingat kita pun duduk di bawah naungan Dia tau? bila-bila masa bumi akan hancur dan hilang dan masa tu dah tak guna nak cari shawl ke, nak cari tudung bawal 2 tone, namblas tone, nak cari tudung saji pun dah susah masa tu..


Ingat jangan sampai terlewat!!!

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA