Wednesday, April 4, 2012

" Siapa Kita Di Mata Orang? "

Assalamualaikum...

Pandangan kita pada orang berbeza. Mungkin kita nampak dia sombong tapi baik, mungkin orang nampak dia baik ohhh..rupa-rupanya kaki belit. Macam-macam jenis manusia kita boleh tengok lebih-lebih lagi bila kat tengah2 orang ramai..

Hari ni ada satu perkara yang jadi dalam hidup aku buat aku terpikir, sebenarnya percakapan kita juga melambangkan siapa diri kita ni yang sebenar. Allah pandang kita dari sudut yang berbeza dari manusia. Tapi mulut manusia kita tak boleh nak tutup. Seboleh nya lindunglah aib kita dari di jaja.

Kenapa perempuan itu lebih suka kepada benda-benda yang terbuka? aku sebagai pempuan aku tahu, kadang-kadang kita ni dah macam tak ade cara lain nak menonjolkan diri selain dapat tayang kecantikkan fizikal kan?

Free hair itu mungkin dapat menyerlahkan kecantikkan diri, nak tunjuk kat siapa sebenarnya?? Ada cara lain kan kita nak tunjuk kat orang mana cantik nya kita, mana istimewa nya kita,mana lebihnya kita? tak yah tayang rambut pun tak pe :)

Jagalah aset penting yang Allah dah kurniakan tu..hargai dan cuba belajar menghormati diri sendiri kalau kita dah tak pandai nak hormat perempuan-perempuan lain. Yaa, mungkin ada yang berkata : dosa masing-masing, kubur masing-masing! sesuka hati aku la nak pakai tudung ke tak..TETAPI : ingat yang menyembahyangkan saat jasadmu terkujur layu itu siapa? Adakah diri mu sendiri?? orang lain yang menjaga tepi kain mu juga!!!!



1 comments:

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA