Saturday, September 3, 2011

Baru terasa kemeriahan aidilfitri



Tiba tiba macam baru terasa kemeriahan berhari raya..mungkin sbb first syawal tu family tak cukup bilangan..datang hari raya kedua dan seterusnya,abang ngan kakak pun dah balik rumah,baru macam meriah sikit..sekarang aku dah bertambah umur nya,anak anak buah pun ramai la ,happy nya raya bila dapat tengok semua kerabat family kita ada sekali..tambah tambah ngan budak2 kecik walaupun kadang budak budak ni tak bercakap benda yang kelakor pun tapi kelakuan diaorang kadang kadang dapat buat hati atuk nenek mak bapak boleh berKETAWA..

Rasa macam baru sedar,raya tahun ni yang aku kata tak semeriah dulu rupa rupa nya berbeza sangat sangat..kampung BELUKAR JAMBU meriah gila kot sebab anak cucu cicit "mak tua@nenek saya,semua check in kat rumah mak tua nak beraya ramai ramai..tu pun bukan semua yang ada,kalau semua balik rasanya kena pasang kanopi kot..hehehe..

Woow..tersangat ramai, dan rumah mak tua memang bising dan full booking..semua berpusu pusu..ayah long,mak long,mak ngah ,mak de (mak aku) semua terlist balik kampung tahun nie..duit raya?masyuukkkkkkk...even aku dah mencapai umur 19 tahun tapi duit raya yang dihulur semua aku sapu termasuk RM2...(kumpul dua ringgit manyak manyak pun bole buat beli topup jugk kn)jimat duit elaun belaja aku..hehehehe...

Balik je kuantan pulak,akak aku yang ketiga pun dah balik dari kampung mertua dia,so balik tadi sampai2 je dia dah ade sekali ngan anak and semestinya husband dia sekali kat rumah aku..tak lama lepas tu abang long yang balik kampung sekali ngan mak dan abah tadi pun sampai jugak..abg long dah beli kfc untuk makan sekali..sebelom tu budak budak kecik main2 bunga api dulu (raya kan tak abis lagi)hehehe...lepas tu makan ramai2..semua ada..tak de yang tertinggal..makan bersila menikmati ayam KFC,ambik gambar ape semua..aduuhh..susah sangat sebenarnya dapat jumpa macam ni..yela..semua dah kawin, duduk pun dah jauh,so..bila jumpa macam ni seronok sangat...tak terkata..

Macam terlalu over menaip malam nie,tapi tu la hakikat gambaran yang bole aku luah kat blog nie..tetamu datang ke rumah kita membawa rezeki, dan kita berkunjung ke rumah orang menambah rezeki mereka..

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA