Thursday, December 15, 2011

Hatinya Perempuan.

Assalamualaikum ^_^
Jejari menaip:


Sebebal mana pun perempuan tu, ade terselit rasa ingin disukai, disayangi atau bahasa indahnya dicintai??? fakta ke auta? pape je lah..cuma hati pempuan susah di duga. Kata orang lah..yeke? 


Saya bercerita berdasarkan pengalaman tau? saya ada kawan yang dulu dulu kala pernah diluah mati emak ditelan mati bapak! apa kes masuk peribahasa melayu pulak kat sini..tak! tak! berbalik cerita asal..dia pernah cakap yang dia tak nak couple, katanya mendatangkan maksiat..yupp! mugkin betol apa yg dia cakap..saya amat2 akuinya..


Saya terima apa yg dia cakap,tau? walau hakikat hidup saya pada masa tu,indahnya bercinta!indahnya ada yang menyanyangi diri ini..alololo..tak remaja la tak couple! Dulu aku gatal kemain tau, tapi sekarang sudah beransur pulih setelah menyedari kekhilafan diri ini. Huahuahua..pengakuan berani mati kah? saya tak mau hipokrit la der..


But kawan saya tu cakap tak serupa bikin la der! Kan aku cakap hati manusia cepat berubah..tup..tup..tup..ye benor? dia dah ade boyfie la skarang..wahwahwah..kemain yer. .Saya tak jeles cuma tiba-tiba saya teringat akan sikap kamu zaman dahulu kala..


Tak nak bercinta..nak kawin teros, tak suka maksiat. Bagus niat kamu tu..saya sanjung kata-kata mu dulu, tapi tidak lagi sekarang, kerana saya menyedari kamu juga manusia biasa, mudah iman di hatinya goyah...am i right?


Cuma saya boleh kata satu je: Buat baik biar ikhlas kerana ALLAH bukan semata-mata nak dipandang baik, atau dipuji sebab tu semua tak de ertinya..Selagi kita ikhlas kerana Dia, selagi tu hati dan iman kita kuat


0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA