Saturday, August 18, 2012

" Number One For Me"

Assalamualaikum..

Dalam sehari, berapa jam je hati ingat Allah? Kalau dulu, mak suruh solat, liat sangat. Sampai lelah berbuih mulut mak tak penah putus asa suruh anak anak dia solat ?dari abang, akak, aku dan sampai adik adik kat bawah..mak tak penah penat suruh solat.

Dulu, bagi aku solat hanya semata mata mak suruh, yakni tak tau ape ape, kenapa penting nya solat tu. Tauu, solat tiang agama, kalau rumah tak ade tiang tak jadi lah rumah nya. Ayat yang selalu kita dengar..tapi kita tak penah nak faham..

Dan bila umur agak dah tua, ehh, tak tua..matang la kan? baru tahu kenapa solat tu penting. Yakni, bukan sekadar tiang agama, tapi cara kita hamba Allah, mensyukuri nikmat Allah dah bagi kat kita selama hidup ni.

Kita ni memang totally laghaa dengan dunia, percaya lah. Bagi aku, masa aku solat lah masa yang sebenar benar nya masa untuk aku "dating ngan Allah" masa lain? aku akui, aku banyak sebelahkan dunia..sebab tu aku rasa solat tu masa yang sangat sangat berharga dan bermakna..

Masa solat, baru kita sedar, kita hamba dan kita tak seberapa tanpa nikmat tuhan. Jadi malu sendiri, berbangga dengan apa yang ade tapi bukan hak millik mutlak kita..malu tak? kalau malu, jangan tinggal solat..tu tanda kita syukur dengan nikmat Allah bukan kufur.

Letak Allah nombor satu, tiada apa yang dapat kecewakan kau.Bila aku kecewa dengan manusia, Allah yang Maha Penyayang tu sentiasa ada dengan aku. Sebab tu tak nak mengharap sangat sayang manusia, takut hati yang kecewa.

Aku mohon, selama nya..biarlah cinta Allah yang selalu pertama di hati aku...sakit kalau kecewa ngan manusia ni :P


"number one for me"

1 comments:

  1. Betul tuh... aPA2 Pun cinta Allah adalah paling hakiki... tapi hakikatnya kita selalu lupa dgn Dia , sedgkan Dia tidak pernah lupakan kita ^^

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA