Monday, October 8, 2012

"Say Hye, Kemaman"

Entry di taip buat kali kedua, mula mula aku taip tangan pantas tekan tab X, a'ah..aku memang rajin nak menaip pun !___!

Assalamualaikum.Hye Kemaman ! Aku ingat perjalanan nak Kemaman ni boleh release tension sekerat dua, tapi entah, naik heran tambah tension lagi ada kot. Sebab pegi sana tak plan betul betul. Kucar lana pun ade..watlek arr..enjoy jugak.

Plan nak pegi pagi, tapi tengahari jugak bergerak, janji melayu tak leh pakai sangat, huahuahua :) mula mula aku tak eksaited pun nak pegi Kemaman ni, tapi last last aku yang terover eksaited nya, apa sebab? tak dapat nak kesan.


 Sampai sampai Kemaman, kami sesat !__! kalau mak tau aku sesat, ada kena pelempang. Dari kecik sampai ke tua.. tu lah jalan aku lalu nak pegi rumah mak tua kat Terengganu! tu lah masuk masuk keta, tau buat bunyi dengkur je, tak reti nak teman abah drive ke hape..pastu mula arr sesat. Nasib ada orang kuat Kemaman call bagi direction nak pegi rumah Adda.(terima kasih A.B)
 Bagai dicita pucuk mendatang, sampai rumah Adda nasi seperiuk berlaukkan gulai ayam dah tersedia depan mata, Alhamdulillah siap siap solat, makan..kami humban Adda masuk Kancil kesyangan abah aku, bawak Adda sekali pegi jalan jalan bandaraya dia sendiri..huahuahua :)

 tanpa Umi, tak bergerak lah Kancil aku ke Kemaman. Harap kan aku, lesen pun tak dop! dengan ini, aku berjanji pada diri sendiri cuti sem kali ni, aku kena gagah jugak buat lesen, baru reti tak menyusahkan orang ! kan ? kami lah Power powerpuff girl (kemain double power tu)
 yaayy ! akhirnya sampai jugak kami ke Mini Zoo Kemaman yang dibangga banggakan sangat oleh kawan Kemaman saya tu ;p sila lihat gambar sebagai bahan bukti, saya dah sampai ke sini..hahahaha :p
 Belum apa apa lagi, dah sibuk bergambar !__!


 Gila wangi ahhh bau bapak gajah ni, boleh tanya? bape abad dah tak mandi ? orang Kemaman, tolong jawabkan..hhehehe, sorryy..gurau je :P


 Aku lihat dan amati gambarajah di atas,dan kurasakan aku lah manusia paling comayy kat situ..kan ? kan ? hahaha :)
 Geng kita pak Rimau ni, geng kuat marah !

 Hai, fitri Gaga..kita sama kurus slim..yang lain? semua buncit ! huahuahuahua :)



 boleh tahan besar jugak Mini Zoo Kemaman ni, ni bukan mini dah ni..ni bapak mini dah. Terbaik!
 Sape paling pendek, dia paling comel :P
 suka benor bergambar, dia tak tahu rimau tengah mengaum ngaum kat bawah jabatan gantung tu duk tengok kami kat atas..Muka steady, hati sentap ! hahaha..

 Gambar beruang gali tanah pun aku bahan ambik, lantak lah !
 aku cuba jugak cari Gozilla Kemaman dalam zoo ni, tapi tak jumpa :(
yang jumpa nya ni je hahhh ! hahahaha !
 peace ! peace ! peace ! bosan dooo ! ngehhh :P masa ni kami je bernama manusia duk kat dalam..yang lain semua dah tak de..kami masuk pun dah nak dekat pukul 5, nasib lepas masuk, keluar pun dalam pukul 6..sekejap je ronda ronda dalam ni. Tak puas ! masa memang suntuk habis. Habis berkejar dah nak gi sana sini.

 Badan kecik tak menghalang aku nak naik benda alah ni. Untung tak untung tak badan kecik? sebab tu alien kecik comayyyyyyyyyyy !!! hahaha..jangan marah.jangan marah.
 ok..bai :) kita dah nak balik..tskkk !___! tskkk...nanti ada rezeki aku jejak lagi. Terima kasih la cik Daa kita bawak gi Mini Zoo Kemaman ni..jom kita sambung pegi Pantai Teluk Mak Nik  plak :)
Babai kemaman, nanti saya datang lagi. Mak saya dah call patpoluhnamjuta kali dah risau anak dara dia tak balik balik Kuantan lagi. Mak ingat aku dah tak nak balik..hahaha..sepanjang perjalanan balik dekat sepuluh kali jugak aku ON CALL ngan mak, kalau tak sampai 10 tu makna nya aku tipu sunat ahhh tu. Tapi, serius tak tipu. hahahaha...sorry mak, ya..tau! mak risau..mak mana tak risau anak dia tak balik balik rumah lagi kan. Pulak tu malam tu kitaorang sampai lewat jugak.

Dengan sesat jalan nya, harap kan si Azan, tanya sekali je nak lalu jalan mana ni, sekali tu lah dia bagi jawapan,salah jugak jalan nya ! tak leh harap langsung kau ni kan..haishhh!

Papepun, saya happy dapat keluar ramai ramai ngan kawan. Tapi Anna tak dop, kalau Anna ada mesti lagi best kan ? nak jumpa orang pun tak jadi,sokaaay lah ! 

Nanti kita Terengganu pulak ramai ramai ehh? jalan jalan sana plak !

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA