Friday, December 7, 2012

" Kurangnya Aku "

Sekarang, pada usia 20 tahun, semangat berkobar kobar nak buat lesen kereta baru timbul. Orang lain dah ke negeri China bawak kereta.(tipu). Maksud nya di sini, selama aku hidup ni.. aku like a lady boss. Haha. Cuba teka kenapa ya? Sebab aku ade supir(driver) sendiri..ngeh..ngeh..Free tak berbayar. Makin tebal la poket aku. Melampau anak dato'. Haha..

Berbekalkan cuti semester selama sebulan lebih, dan duit yang baru saja turun dari langit terus masuk ke akaun Bank Rakyat aku, maka terlaksanalah impian seorang gadis bernama Arifah menggapai impian untuk pegang stereng kereta tak lama lagi. *clap, clap, clap*

Maka semalam,Bermulalah sesi berceramah dari jam 10 pagi-4.30 ptg. Gila tak kebas punggung aku. Sesi pertama, cina tua yang aku tak paham langsung apa dia duk merepek kat depan sorang sorang. Yang pasti semuorang bosan..tekkkkkkk...Termasuk aku yang kecik pastu duk kat belakang sekali pastu duk kat dua amoi Cina kat sebelah. Mati kutu aku lah aku jawabnya.

Psstt..okay..aku nak pecahkan satu rahsia. Nak tau tak ? sedih !___! aku kan aku kan aku kan. Segan merah pipi nak bagitau. Aku...tension dooo! Aku kan...huwaaaaaaaaa ;'(
ada satu jenis penyakit yang sangat mengilatensionkan selama ni dan sekarang. Sebab sekarang aku nak buat lesennnnnnnnn !!!!! (nampak tak penulisan aku tu menunjukkan aku tension gila)






Aku buta warna *ok, boleh gelakkan saya dgn nada jahat sekarang* So, benda yang mudah dah jadi rumit. Aku terpaksa pegi medical check up pagi tadi untuk mengesahkan kebutaan warna mata aku ni. Tskkk..tskkk* sedih, lap hingus*..Tapi aku buta, tak lah sampai tak tau kaler asas. Teruk benor dah tu. Alhamdulillah..aku layak nak buat lesen kereta. Doktor tamil tadi dah sahkan. Haha..Melayang duit I duopuloh hinggit tadi. Sedih kan?

Nak buat camne? aku tak mintak pun nak buta rabun warna..Sebenarnya penyakit buta warna ni sejenis penyakit berketurunan. Yes..sebab abah dengan abang long aku alami masalah yang sama dengan aku. BUTA WARNA. Siap bold lagi.

Penyebab buta warna


  • Buta warna adalah keadaan yang diturunkan secara genetik. Dibawa oleh kromosom X pada perempuan, buta warna diturunkan kepada anak-anaknya. Ketika seseorang mengalami buta warna, mata mereka tidak mampu menghasilkan keseluruhan pigmen yang diperlukan untuk mata berfungsi dengan normal.
Inilah kekurangan aku. Tak mampu nak elak. Kalau rabun mata boleh pakai lens atau spec. Tapi kalau rabun warna ? Nothing...

Mungkin kurangnya aku kat sini. Siapa tahu aku pun punya kelebihan yang orang lain tak nampak, tapi hanya tuhan yang tahu. Nak hentak hentak kaki tanda protes pun tak guna. Kan? Jadi diri sendiri je, proud to be urself.

Doakan aku lulus ujian Statik ya. Tak pasal pasal kena study buka buku. Aku ingat cuti sem ni, aku nak anti buku. Tak jadi lah. Ok baiii....


1 comments:

  1. haiiii ;) kte geng ah sebab rabun warna. ingat nak amik lesen tapi takut la x lepas . huuu :(
    awak rabun kaler apa? doctor kata apa masa buat medical check up tu?

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA