Monday, December 31, 2012

Last and Long Entry for 2012

Happy New Year, girls and guys !

Ready, go.

Sebelum ucapan selamat tinggal 2o12 saya ucapkan, izinkan saya flashback balik moment moment 2012 selama 366 hari ni.


Banyak pahit dari manis, mungkin terkurang gula atau apa saya tak tahu. Pahit pahit pun, masih menjadi sebahagian dari pengalaman dalam hidup saya. So, pahit ke manis, actually it is a same thing.


Untuk yang pernah saya gelarkan Abang Besar, jangan risau maybe ni last time saya ceritakan tentang awak disini. Awak juga sebahagian dari kenangan 2012 saya. Whether awak baca ke tak karangan saya ni, saya still akan menulis sehingga ke perenggan akhir.


Saya tahu awak dah happy cause you have already someone special by your side kan? Saya dengan rendah hati, mohon maaf seandainya saya ada terkasar bahasa dan meyakitkan jiwa. Bukan seandainya, but saya rasa memang ada terkasar bahasa pun kan?


Saya perempuan dan saya manusia biasa. Emosi saya memang selalu tak tentu hala. Saya tahu semua salah saya. Dengan ini, saya berjanji untuk tidak akan menggangu lagi life awak selepas berakhirnya tahun 2012 ni. Serius, I promise :)


Saya pernah sakit hati dan kecewa, tapi bukan sebab awak, tapi sebab silap saya sendiri yang salah menghitung hati dan perasaan sendiri. Sesakit dan sepahit mana pun hati saya sebab kenal dengan awak, awak patut tahu, awak pernah jadi kawan paling baik dan manis buat saya ketika dulu.


Im sorry for all my wrongdoings. Mana lah saya boleh lupa tentang kawan saya sorang ni. Awak satu satu nya kawan "lelaki" yang mak abah saya kenal dan suka. Suka sebab awak matang kot atau ape saya tak tau. Ataupun mungkin sebab faktor umur awak yang dah tua (hehehehe) buat abah saya senang bercakap dengan awak. Mak saya, yang selalu membantah bila saya berkawan dengan lelaki boleh selalu tanya pasal awak dulu. Gila terkejut saya? But it's okay.. Semua nya saya dah faham sekarang. Jangan risau, saya takkan salah faham lagi.


Papepun, saya takkan ganggu life awak lagi, but doa saya buat family awak especially for your abah akan sentiasa saya panjatkan. Masa abah awak sakit, saya tau awk susah nak terima keadaan tu. But, Alhamdullilah, tuhan tu Maha Penyanyang, saya tengok abah awak dalam picture facebook akak awak, dia dah semakin sihat kan?. Saya tumpang senang hati even your abah tak kenal saya pun :) Dan saya sentiasa mendokan kebahagian dunia dan akhirat untuk awak. For the last, kalau awak terbaca entry saya ni, kalau cik Aldo masih dalam keadaan baik dengan awak, take care of him ya?Kalau masih ade lah :) Sincerely, Ex Alien Kecik.


Dan paling paling pahit buat saya, tahun 2012 ni,kalau korang ade baca entry saya baru baru ni pasal my result tu..hehehe..kalian tau la kan? Result final semester 4 saya jatuh teruk. Sedih, pilu, hiba, kecewa semua dah bercampur. Salah aku jugak, jawab bukan bukan masa final. Hehe..bukan ape, soalan soalan final sem 4 ni semua membunuhku dalam diam tau? hahaha..






Allah tak pernah menjanjikan langit akan selamanya cerah membiru, Allah juga tidak berjanji sepanjang jalan hidupmu bertabur bunga, tetapi Dia menjanjikan kekuatan dan pertolonganNya..Jangan sekali kali impikan hidup yang enak tanpa ujian dari Allah, kerana bagaimanapun ujian itu sendiri merupakan kesudahan dari keberimanan kita.

Konklusinya, hidup kita takkan selalu bahagia. Sebab bila kita bahagia, kita mudah melupakan. Tuhan uji perasaan ,saat saya kecewa dengan hati dan result saya. Sebelum ni mungkin saya terlalu bahagia dengan hidup dan pencapaian saya. Kita manusia kan selalu khilaf, selalu mudah jatuh di tangan setan. Cuma kita yang tak sedar. Sebab tu tuhan bagi kita derita atau saya namakan dia sebagai ujian hidup, supaya kita muhasabah dan bertaut balik pada jalan Allah.



Hidup saya untuk 2012 haru biru. Nak nak bila nak masuk tahun baru ni. Emosi saya selalu tak menentu. Marah, melenting macam dah jadi hobi saya hari hari. Stress mungkin. Tapi saya sedar, saya kena ubah diri saya. Jadi hamba Allah yang taat perintahNya, jadi anak yang solehah buat mak bapak, jadi student yang cemerlang dunia akhirat dan jadi sahabat/teman yang boleh mengajak kepada kebaikkan. Saya rasa susah, tapi Inshaa Allah saya mampu ;)






Finally, goodbye 2012 welcome 2013. I will forgive and forget for everything was happened in 2012. It's time to make something new in 2013. Bukak buku baru, tutup buku lama. Done ! Assalamualaikum.






0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA