Friday, November 18, 2011

Hakikat dalam berblogging.

Assalamualaikum..^_^




Jam dah  tertunjuk pukul 1 pagi..Tapi disebabkan esok tak de paper yang perlu dijawab, saya cerahkan mata saya malam ni untuk upadate entri lagi..ooo..kejap.saya?yer..saya..kalau sebelum ni terbiasa gunakan "aku" dalam setiap post entri, tapi sekarang kata ganti nama "saya" boleh dikategorikan sopan sikit atau sopan banyak telah saya gunapakai kan sekarang...


Hakikat dalam berblog yang terpaksa saya terima atau blogger yang lain terima, tak semua manusia boleh terima diri kita seadanya..ini bukan pasal tak boleh terima seada nya dalam bab bercinta,ok? tapi dalam berblogging ni lah..


Kadang ada yang suka mempertikaikan setiap kata-kata kita, kalao benda yang kita cakap hakikat atau fakta yang benar pun, meraka masih mencari di mana salah kita? sifat ape tu? bukan sengaja saya taip entri ni untuk mengaibkan orang, tapi macam tu lah hakikat manusia ni sekarang..nampak baik? Alahmdulillah..tapi biarlah perangai serupa bikin? kita boleh terima setiap kata yang baik baik dari dia, tapi kenapa  dia melakukan yang sebaliknya kepada kita???


Itulah manusia yang saya faham..yang kecil terus dikecilkan, yang bodoh terus dipandang bodoh..sudah merasakan diri kita sempurna dan baik, (buat ape nak dengar kata dari orang yang tidak bijak seperti dia ni??buang masa je, aku dah cukup baik)..ermm..mungkin kebarangkalian dalam hatinya ada satu sifat mazmummah yang tersembunyi..


Manusia itu tidak sesempurna Nabi.sebaik mana pun kita, sedarlah..kita tak lari dari melakukan dosa..yang membezakan dosa yang kita buat kecik atau besar,ataupun dosa tu kita lakukan tanpa kita sedari..nak tahu contoh?camni...


Kita boleh timbulkan perasaan riak dalam diam. macam mana tu? timbulkan sifat riak dalam diam? berbuat baik untuk mendapat kata2 pujian..itu saja yang boleh saya kata..ok lah..sampai akhirnya sudah..babai..

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA