Saturday, January 12, 2013

Setia Hujung Nyawa ;)



Finally, dapat jugak saya cari novel sweet sour ni. Motif saya bersungguh sungguh cari novel ni, sebab saya dah tak sabar nak tahu ending dia macam mane. Semangat tak semangat saya? Sampai tak reti nak bayar duit buku Taxation. Teruk nya! Yang pasti, happy ending. Biar macam macam dugaan pun yang Ersalina Imani dengan Zain Hakimi ni kena hadap, diaorang tetap bersama. Cewaaaaaaaahhhhhhh !!! geli geli geli.

Lelaki yang berzina tidak mengahwini melainkan perempuan yang berzina ataupun perempuan musyrik, dan perempuan yang berzina tidak akan mengahwini melainkan lelaki yang berzina atau lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan ke atas orang orang yang beriman (Surah al-Nur : 3)

Allah tu maha Adil kan? Jadi kalau kita mengharapkan bakal suami kita seorang yang beriman dan soleh, kita sendiri pun kena belajar jadi wanita yang beriman dan solehah ;) Itu bukti tuhan tu Maha penyayang dan Maha Adil.

Macam tu lah yang jadi kat Zain Hakimi dengan Ersalina Imani dalam cerita novel ni. Zain tak boleh terima yang isteri nya sebelum ni yang dah lakukan dosa besar dengan berzina, tapi pada hakikat nya, dulu Zain juga pernah melakukan hal yang sama dan dia juga tidak bertanggungjawab atas kesalahan dia.
Bila dia sedar, barulah Zain ni mula menyesal Hebat kuasa Allah.


Jaga kehormatan diri kita dari sekarang, dan percaya dalam hati yang bakal pasangan hidup kita juga sedang menjaga kehormatan diri dia untuk kita. Kan sweet gitu?


So, tak menyesal pun beli novel ni. Sebab banyak benda yang saya belajar dalam hidup ni.

1 comments:

  1. untung la dapat novel ni...saya dah cari berminggu2 kat merata kedai buku,takde..huhu...

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA