Wednesday, February 8, 2012

Bila saya lupa.

Bahagia nya hidup! tak yah pikir ape, hidup aku tgh senang ni, tgh bunga-bunga nie. Lupakan! lupakan!

Assalamualaikum and alololo readers!

Kadang-kadang tiba2 hati rasa berat, tak senang. Buat tu tak kena, buat ni tak kena! pernah rasa tak perasaan macam nie? then, korang pikir tak nape tiba2 benda tu jadi kat kita?penah tak?

Yess..aku sangat dan pernah merasai nya, bukan selalu tapi kadang-kadang. Tapi kalau selalu lagi bagus kot aku rasa? kenapa aku cakap mcm tu?mesti ada reason kan?

Aku duduk kejap, then aku pikir balik ape yg dah aku buat dua tiga hari nie. Nape hati aku tiba-tiba rasa berat tak senang hati. Bagi aku senang je jawapan nya. Aku dah mula lupa Dia. Siapa Dia? Aku dah mula lupa tuhan!!!

Nak-nak sekarang tgh musim aku cuti solat. Lagi aku jadi lupa diri kan? Dah nama nya hati tgh bahagia, dan bernama seorang manusia, mudah lupa diri. Sebab asyik2 dihimpit kesenangan je dua tiga hari nie.

Dan kerana Allah itu sangat penyayang, aku selalu dapat merasai setiap peluang yang Allah berikan untuk aku, bila mana hati nie akan kusut, dia ingatkan aku. " Tak ade ape kat dunia yang susah bila kita pikirkan akhirat ".

Dan masa tu aku sedar rupa nya aku dah jauh tersasar. Aku lupa rezeki yg Dia limpahkan untuk aku, aku lupa kurniaan nikmat yg Dia anugerahkan untuk aku. Aku malu, kenapa bila aku susah aku ingat Allah tapi bila senang? Aku lupa ALLAH.

Tu lah aku. Insan yang bernama manusia.


# rindu sahabat-sahabat aku #

Salam sayang,
arifah!


0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA