Tuesday, March 6, 2012

" Aplikasi Hidup "

Tajuk atas tu macam aku bakal jadi pakar yg sangat bermotivasi kan? very very bermotivasi..keja aku hari2 memang kira duit orang, duit syarikat,rugi untung tak orang tu.
Dengar macam ,Ehhh, kau ni bajet hebakk lah. Diam boleh tak?




Lecturer aku yang cakap cenggitu. Kira duit orang, tapi duit aku sendiri yg selalu negatif. Korang faham tak maksud negatif kat situ ape? mehh..nak explain cara mudah lagi tepat. Negatif tu membawak maksud duit poket aku selalu rabak pada waktu yang bukan sepatutnya.


Faham tak maksudnya camne? adoooiiiii...duit yg sepatut nya aku labur untuk alas perut kecik aku yang sopan nie untuk aku isi hari2 dgn lauk yg sama kat cafe KPMIM, aku dah gune secara haram..Mampuss lah! Duit aku dah hangus beb.


Duit aku mengalir..slow..slow..slow macam nie:


Semalam aku tak jumpa tudung yg match nk pakai ngan baju pegi class hari nie, jalan mudah ===> member dekat bilik ade jual tudung bawal plain 2 tone then ade plak tudung kaler match ngan baju aku nak pakai..tuuut...lenyap. Hilang RM10.




Ehh..nak mesej orang tu lagi, orang nie lagi.Orang busy mcm aku memang..jalan pintas ===> bilik jual topup dua tiga langkah je dari bilik aku. So..hulurlah RM5 beli topup CELCOM.
Aisseyyman! kedekut nya. RM5 je? haah..5 je..sebab kita pakai number yang jimat tuutt..
pengguna bijak kan?


Sebagai seorang yg dah mempunyai firma sendiri, jadi duit aku adelah dah abis dalam RM1-3 untuk print out semua keja2 aku..hikhikhik..habis beribu riban dah duit aku nie. Tak layan perut kalau tengah meradang boikot hidup aku suruh sumbat jugak nasik dalam tekak lagi. Sekali aku makan, semua benda aku nak bedal..nasib perut aku not to be tong gas lagi..hakhakhak...!




Ehh..ape ni? ape ni? tiba2 keluar picture ni..Sudahh..!!!





Nampak serabut macam aku kan?



Kalkulator adalah kawan baik aku :)



nur cahaya matahari melimpahi tudung yg baru aku beli semalam.:)

1 comments:

  1. blogwalking..
    hihi sorry..cik iena bru nk blogwalking slps join segmen april bloglist ben ashaari..
    lately bz sket..
    okies cik iena follow kamu yer..
    jgn luper follow blog cik iena sekali yer

    http://www.ienaeliena.com/

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA