Saturday, September 22, 2012

Semua Untuk Esok

Assalamualaikum.

Orang lain enjoy esok cuti. Tapi aku tumbang esok ade class ganti. Secara mendadak homework dengan esaimen berlumba lumba datang mintak disiap kan sebab esok sekaligus semua nya kena SUBMIT!

Nak mengeluh pun rasa tak kena. Tak tau kenapa hari ni menjadi satu hari UNLUCK buat aku..
-assignment MYOB
-Annual Report company untuk financial Account.
-Essay untuk Company Law.

Mungkin bagi orang lain keja ni mudah tapi nak melaksanakan nya, sungguh tahap kesabaran mungkin hilang di telan amarah aku. Never mind, jiwa kukuh lagi..masih boleh bertahan. Nak tuntut ilmu kena ada usaha dan kepayahan yang harus aku hadap, itu aku tahu.

Disebabkan printing services kat kolej agak mengikis duit belanja mak abah aku bagi, aku dengan yang lain tekad nak keluar jugak petang tu nak print segala benda yang kena print dekat kedai luar kolej.

Rules kolej aku terbaik, kena balik sebelum jam 7.00 malam, tapi kami keluar jam dah nak dekat enam setengah, ingat boleh rushing sangat ke? dengan hujan lebat tak lebat, aku redah jugak asal segala nya kena setel untuk hari ni.

Seluar aku habis basah macam baru keluar dari washing machine kena hujan, ada plak kereta tak bertauliah lalu sebelah dan tak semena mena aku macam dah ada kat taman tema air..syokk! abis basah semua nya. Ok, aku suka :) hahaha*sila sabar wahai Arifah*

Bertahan lagi, sampai satu kedai nak print tu, nak terjojol bijik mata nak marah..hohoi, mahal gila kot nak print kat kedai tu!!! cari alternatif lain, pusing keliling Kolej Shahputra nak cari jugak kedai printing yang murah murah..Akhirnya, ketemu..tapi nak menunggu siap nya hampir pusing kepala aku. Berjam jam aku duk kat kedai tu.

Perut dah lah tahan lapar dari pagi..Omaiii! adakah ini aku? yang bisa bertahan saat perut menjerit jerit untuk mintak di isi, tapi sikit pun aku tak layan sebab Assignment yang semua nya kena submit esok.

Segala kerja yang dapat hari ni dan kelmarin segala gala nya kena SUBMIT, saya ulang SUBMIT dan saya ulang lagi SUBMIT untuk esok hari!!!!(gembiranya dalam hatiku)

Part paling tak boleh terima, kami(aku, Anna, Imah ngan Mimie) kena kompaun sebab balik lewat selepas pukul 7 dan lagi tension bila..bila..bila(emm..biar kami je lah yang tau) tapi memang benar benar menyakitkan hati..Harap sabar:)

Penat nya ya Allah. Saya anggap saja ni cubaan dan ujian buat aku dalam mencari dan menuntut ilmu..Kuatkan semangat Arifah, ayuhhhhhhhhhh!!!

Mujur mak nak datang kolej esok, suka suka suka nya!

0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA