Tuesday, December 25, 2012

Harapanku tak sama dengan ketinggianku.

 Berbekalkan ketinggian 148 cm, harapan dan impian aku sama sekali berbeza dengan bentuk fizikal aku. Harapan aku tinggi mencapai langit. Silalah  gelakkan aku, kalau kalian rasa aku sedang omong omong kosong.


Semakin aku, sakit hati dengan orang, semakin setan kuat memainkan peranan. Mudah saje aku nak melenting tak tentu hala. Bahana setan, pedulikan. Jadi, mohon kemaafan kalau kata kata aku tiba tiba jadi kesat serta merta.


Tapi aku punya penawar untuk leraikan dan hapuskan peranan setan yang lagi tak guna tu. Bila sakit hati, aku titip berjuta kesabaran dalam diri. Aku rilek, sabar, tenang. Dan aku fikir diam tu lebih baik dari berkata kata.


Biar kita saje yang rasa sakitnya,biar tuhan saje yang tahu, dan biar tuhan saje yang tunjukkan jalan. Yang penting kita dekat dengan Dia ;) tinggal lagi berapa waktu dan hari aku akan kembali menagih ilmu. Mencari dan menagih ilmu yang Allah redha, menuntut ilmu kasi mak abah happy, menuntut ilmu supaya cita cita aku menjadi pendidik akan terlaksana dan tercapai.



Dan inilah masa yang paling tepat untuk aku hilangkan atau lebih tepat hapuskan kenangan yang sia sia dalam tahun ni. Aku kena capai target utama aku dalam hidup. Aku dah tak perlu lagi kata kata manis, yang aku perlukan doa dalam diam kalian semua buat aku.




0 comments:

Post a Comment

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA