Saturday, December 22, 2012

Takhta Dekan (Copa)

Bangun tidur, bila result nak keluar? soalan yang tak terjawab untuk satu masa yang lama. Dan akhirnya, sudah terjawab pada tarikh 21/12/2012( tarikh yang orang gempar gempurkan  sebagai hari kiamat) walaupun masa nya belum tiba lagi, tapi beringatlah wahai kalian, hari nya pasti akan datang.

Perasaan kalut memecah kesunyian, tatkala dapat tahu result dah keluar(kemain ayat, over)..perasaan seperti apakah ini?

Dan segala kebimbangan aku selama ni dah terjawab. Takhta dekan bukan milik aku lagi. Aku akur. Kecewa? sangat penTIPU kalau aku manusia yang tak kecewa. Result aku jatuh mendadak secara lancarnya.

Aku tak malu, sebab aku manusia alpa. Kadang aku ditempat yang tinggi, kadang aku ditempat yang paling bawah. Itu biasa. Aku rasa segala impian aku hancur berderai. Mungkin cita cita aku terlalu tinggi untuk aku capai.

Mana silap aku? MUHASABAH.

Banyak silap. Aku lalai dengan perasaan tipu tipu manusia. Aku tak salahkan takdir, aku salahkan hati aku yang tak kuat untuk tepis semua nya. Aku banyak merungut, aku banyak mengeluh tapi tak usaha. Aku terjauh dari tuhan.

Selama tiga semester, aku genggam takhta dekan dalam tangan. Dan untuk semester 4 ni, aku dah leraikan genggaman dekan tu. Ya Allah, selama ni, aku berjaya, Allah yang kurniakan. Allah yang bagi, aku tak punya apa apa. Aku yang gagal untuk berjaya. Aku yang leka dengan dunia. 

Kecewa aku, tak siapa yg dapat rasa, apa yang aku rasa. Hanya Dia yang tahu. Aku mohon dengan apa yang jadi pada aku menyedarkan aku, Allah itu maha Penyayang, aku percaya akan ada hikmahnya suatu hari nanti.


20/09/12-Majlis Anugerah Akademik.
Hadiah hari jadi paling manis buat aku waktu ni. Tersenyum lebar dapat panjat pentas ye? hahaha...

Tahniah, my kakakmate Eymah. Masih memegang takhta ye semester ni. Alhamdulillah. Tak lupa jugak buat teman istimewa aku, yang paling tahan sabar dengan kerenah aku bila study dengan aku, aku selalu menangis, tension kalau tak dapat buat, MIMIE COMEL sebab dapat 4FLAT !!!! Mimie teman hebat yang selalu sudi share ilmu dengan aku. Mimie, sayang awak. Saya tahu awak akan dapat jugak 4 flat, sebab awak tak pernah kedekut sikit pun ilmu yang awak ada untuk kongsi dengan saya.

Ana dan Ada, tak lupa. Sayang awak berdua ;p
Dengan lafaz syukur,walaupun jatuh teruk, still 3 above lagi. Dan dengan ini, aku NUR ARIFAH budak kecik yang tak cukup ketinggian anggap result sem ni sebagai cabaran untuk aku panjat balik impian aku yang maha hebatnya. Hahahaha ;)

Buat madam, ampun maaf dan terima kasih atas ilmu yang dicurahkan. Cuma saya tak menghargai. Lalai dengan dunia sangat..hmmm ;)

Semester 5, my last sem..wait for me !!!! aku datang dengan harapan yang tinggi mengunung.....

2 comments:

  1. wah... tahniah2!
    Mungkin kali ni bukan rezeki kamu untuk 4 flat tuh.. :)

    ReplyDelete

Thankz ya! sudi komen =)
satu kiss, muahhh!!!

 
© Copyright | All Right Reserved | Edit By SehijauBlogRA